Alla inlägg under augusti 2010

Av Sonny Mikszath - 19 augusti 2010 20:38

Hallå, hallå, då är jag här igen.


Imorgon klockan 13:30 på 101,6mhz så kan ni lyssna på program nummer 2 av DEMO SHOWEN. Den här gången utan gäst. men inte mindre spännade för det. Sen var de även lite spännande med hur jag spelade in programmet idag. JAg brukar ha ett manus till minna program. Men jag har försökt att inte läsa utantill. Den här gången så gjorde jag så att jag sket i manus.


De fick bli som de blev och ja de blev de. Lyssna imorgon, de blev rätt så roligt. Det ända jag hade var lite info text om varje band.


5 band spelades och de var dom här i den ordning dom spelades:


01 - Piggalo - Bang Bang (Hiphop - Sandviken)


02 - Karl-Johan & Kalle - Don´t Try (Rock - Göteborg)


03 - Enjoy The View -  We´re not the same (Scremo - Osby)


04 - Robie - Bakom Stängda Dörrar - (Rap - Eskilstuna)


05 - Erik Forsberg - In the dead of night - (Rock - Stockholm)


De var de för den här gången. För er som inte bor i tidaholm, så komma jag senare i veckan lägga upp programmet här:
www.mydrive.ch
login: guest@sonny_radio
pass: lagomenkelt


Maial gärna till mig --->  demo@tidaholmfm.se


Nu får ni ha de Kalas bra, nästa veckas programm så blir de en gäst igen.


  Alexander Björk, min tekniker i studion.

Av Sonny Mikszath - 19 augusti 2010 20:08

Tjenare!

 


Nu är de så att min dator är på lagning så de blir lite sen uppdareting här, sitter hos min polare nu. Fredag den 13 Augusti så spelades de första demo programet under de nya namnet "DEMO SHOWEN". Mycket fin dag att ha ny premiär på för mig som är filmälskare.

De startade klockan halv 2 som är den nya tiden också, förut så var de ju kvart i två. Men nu så är programmen lite längre, så längre speltid i schemat vore ju inte fel då.

Nu i fredags så spelades i ordnings följd:


01 - Payne - Fuck It Up! - (Gotland)

02 - Mattias Kylén - Clean up your mess - (Tidaholm, Live i studion)

03 - Idioten - This City Skyline - (Hönö)

04 - Mattias Kylén - Falling Away - (Tidaholm)

05 - Mattias Kylén -              - (Tidaholm, Live i studion)


Det var de som spelades den här gången, programmet blev 24min.

Ni kan ladda ner de här programmet här:

www.mydrive.ch
login: guest@sonny_radio
pass: lagomenkelt


Vi ses nästa vecka, faktiskt så blir de ju redan imorgon om ni rattar er in på 101,6 mhz. Då kommer DEMO SHOWEN program 2. Ska skriva ett inlägg om de nu så läs nästa inlägg också, som kommer upp strax.

Glömm inte att ni kan maila till mig om ni vill vara med i programmet eller om ni vill tipsa mig om något band. demo@tidaholmfm.se

Ha de nu KALAS BRA!!!

Av Sonny Mikszath - 9 augusti 2010 00:53

Imorse så ringde jag upp min tekniker direkt då jag vakna, hade inte fått tag på någon tid än då han hade tid. Men nångång idag skulle de allt bli av. Skicka ett sms till Mattias Kylén att jag inte visste tiden då vi ska spela in än. Mattias ska vara gäst i programet. Sen så ringde Alexander (teknikern) efter ett tag, han ringde upp mig. Så skulle vi ses vid studion ca 17:00.


Kvart i 5 så hade jag bestämt att möta Mattias utanför där jag bor och så skulle vi vandra iväg till studion...i regn vissade de sig. Mattias hade inget fodral till sin akustiska gittar. Så vi gick in till mig och den passade inte mitt fodral så han fick låna en filt av mig. Så tog vi oss upp till studion och möte Alexander.


Så började vi att spela in ca kvart över 5. De var en rätt okey start ändå för att inte ha spelat in på ett tag. Sen så byte jag namn på programet från vad de hete de förra 10 progrmen, istället för Demokvarten så heter nu programet  Demo showen. Vi kom till intervjuven med Mattias, de var då de började märkas av vissa problem med de tekniska, något problem som inte enns teknikern förstod. Problem bestod av att då vi lyssnade om de lätt bra de vi nyss hade spelat in, så började uppspelningen att hacka sig och bli konstig. Men vi spelade in så gått de gick ändå.


dD var ju dok svårt att hålla sig ifrån skratt då man tabbade sig lite ibland. Svårast för inspelningarna i studion är då de blir lite olika skrattanfall sen så kommer man inte in på rätt spår igen. Men de blir lättare och lättare för mig att sluta skratta och få tag på focuset igen. Svårare för de andra som skrattar och mig, haha. Men men då får man väll leva med.




  Mattias spelade live i studion också, de blev riktigt bra inspelat.

Två låtar spelar han live.


Ca klockan 20:00 så var vi klara med programet, nu skulle de bara redigeras ihop, de tog bara ca en halvtimme.


Så klockan 20:30 så tänkte jag dra mig em till tjejen, men Alexander ville ha hjälp till några radio jinglar, så om man lyssnar i radion så komma man höra mig säga "Du lyssnar på Tidaholm FM 101,6"   haha, så kan de gå.


Dagens inspelade program sänds på fredag den 13, me like the date!

Ta och lyssna om ni kan på 101,6. Bor ni inte i Tidaholm så kan ni lyssna på webradion,  på hemsidan http://www.tidaholmfm.se/ eller någon dag efter så finns de att lyssna och ladda ner på den här sidan, de finns även de tidigare 10 programen där redan nu


www.mydrive.ch
login: guest@sonny_radio
pass: lagomenkelt


Tispa folk ni känner om mitt program


Ha en trevlig vecka!

/Sonny


 

Mattias snyga egen designade gittar, de komma bli mer på den

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hejsan, jag har ett demo radio program i Lokal radion i Tidaholms lokal radio. Där jag pratar och spelar osignadeband Släng iväg ett mail till mig om mer information
demo@tidaholmfm.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards